Sverige på besök!

Tänkte att nu får det vara dax att skriva ett inlägg igen. Min kära familjen har varit här på besök och vi har farit runt en del och tänkte dela det med er. 
Första dagen så blev det glass i solen. 
 
Påsken kom och vi hade en stor påskmiddag med min familj, värdfamilj med mormor, morfar och morbror med familj på lördagen. Ebba stannade kvar och sov över vilket alla 4 tjejer tyckte var jätte kul. Blev en äggjakt på söndag då jag, Jule och Ebba också fick en egen korg med godsaker i :D Efter det så kom min familj och hämtade mig och Ebba och åkte till Laguna Beach.
      
 
Den 22 började min semester och även våran Road trip. Första stoppet var Las Vegas!
Det var skjut hur allt förändrades från dag till kväll/natt. Den känslan man fått från filmer stämmer verkligen.
 
     
 
Vi besökte Hoover Dam som vi stannade vid på våran långa väg till Grand Canyon. Blev en lång dag i bilen, men så värt det. 
 
   
 
När vi lämnade Las Vegas så bar äventyret vidare mot San Francisco. Vi åkte genom Death Valley där vi hade över 40 grader och nästa dag så åkte vi genom Lake Thaoe där det bjuds på snö och nollgradigt.
 
 
När vi kom fram till San Francisco så var det eftermiddag/kväll så det blev en fin solnedgång vid Pier 39 och vi hann även med världens krokigaste väg, Lombart Street. Gjorde lite shopping, besökte China Town, Golden Gate Bridge och så klart Alcatraz.
 
       
 
Efter San Francisco så började vårna bilresan tillbaka till LA. Och det blev hela vägen längs med PCH (Paciffic Highway 1). Santa Cruz, Pebble Beach, Piedras Blancas (där det fanns flera tusen elefant sälar).  
 
 
Vi stannade till på Hearst Castle, där en rik snubbe levt för ett antal år sedan
 
   
Tennis banan med den romerska poolen under.
 
Disneyland och California Adventure blev sista stopet innan det var tillbaka till jobbet för min del.


Kommentarer
Anonym

Tack för några härliga veckor Linnea!
You know I miss you!!

Svar: Var jättekul att ni kunde komma och så kul att se era ansikten igen
Linnea Winlöf

2014-05-20 @ 18:56:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0