Long Beach & Universal Studio

Denna helgen har jag spenderat med Jule från Tyskland och Lou från Frankrike. Så i lördags följde jag med Jule till ett kalas som hennes yngsta värdbarn var på, födelsedagsbarnet var Lous värdbarn. Fick se min första pinata i verklighet, barnen gick verkligen in för att slå ner den måste jag säga och ena barnet slog sönder pinnen, HAHA :D Efter det åkte jag, Jule och Lou till Seal beach och kollade lite affärer och gick även ut mot piren, köpte en långklänning ;) Efter det släppte vi av Lou och begav oss sedan till 2nd St för lite sushi. Har inte käkat så god mat på ett bra tag!!!!! Blev efterrätt på det så klart... FROZEN YOGHURT! När vi kom hem till Jule igen så satte vi på en film och sedan somnade vi. 


Söndag morgon vaknade jag redan vid 6am och hade svårt att somna om, så låg vaken i nästan 1,5h tills Jule vaknade. Efter det gjorde vi iordning oss och käkade frukost, blev sedan upphämtade av Lou och blev vi begav oss till Universal Studio. Vi hade alla tre riktigt kul, var dock världigt varmt så när vi såg att de hade en attraktion med vatten så var de det som gällde. Tänkte att det är väl som Flumride på Liseberg men icke sa nicke, blöta blev vi så det såg ut som om vi duschat med kläderna på :D Så dem attraktioner som jag föredrog var; Transformers 3D, Krustyland, Revenge of the Mummy, Universal Studion tour och Jurassic Park. Jurassic Park var den som man blev så blöt i och under Universal Studio tour fick vi bla se var de spelar in Desperate Housewives, Världarnas krig och delar av Pirates of Caribbean. 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0