Skolan börjar

Idag började tjejerna skolan, #1 & #2 i 2:a klass (1:a i Sverige) och #3 & #4 på kindergarden. Det gick jättebra för alla 4:a, dem kom alla ut från klassrummet med ett leende på läpparna när jag möte dem. Efter skolan åkte vi till poolen för att svalka oss och sedan blev det tacos (Taco Tuesday). 
I tisdags förra vecka följde jag med Vm till Jule när hon skulle ha sin orientation (ska ha min imorgon), när dem var klara åkte vi för att kolla lite affärer. Både jag och Jule behövde kolla på bikini, hittade dock ingen men annat smått och gått fick plånboken pröjsa. Blev även frozen yoghurt igen ;) kommer leva på dem här.
På onsdagen åkte hela familjen till Laguna Beach, helt fantastiskt ställe. Komme definitivt åka tillbaka dit, med eller utan familjen :D Torsdagen blev det ett långt besök hos tandläkaren och på kvällen åkte vi till Walmart för att handla, hur stort som helst och allt som du behöver finns där.
Fredag morgon bestämde jag mig för att ta en löptur ut i det fina vädret. Gav mig ut strax innan halv åtta för att slippa den värsta värmen. Senare på förmiddagen hade det redan hunnit bli 39 grader, det är det som jag får stå ut med och leva med i ett år (hur ska jag klara detta) :D
På kvällen så hade vi Mamma Mia kväll, sång och dans bjöds det på.
Lördagen så hade vi "Hej då" och "Välkommen" party för mig och Isabelle (den förra au pairen). Åt min första cakepop och så avslutade vi kvällen med s'mores i trädgården. Bilden till höger är på mig, deras 2:a och Isabelle. 
Söndagen skulle jag åkte på valsafari med en anna svenska i Newport, men på grund av kö til Balboa så hann vi tyvärr inte. Ska dock göra ett till försök nu i helgen igen ;) Isabelle och hennes kompis skjutsade mig till den andra svenska tjejen, men innan det blev det ett stop på Macy's. Var inne på VS och shoppade lite, fanns hur mycket som helst och kommer definitivt att sendera mycket pengar där inne, HAHA!
Men eftersom det inte blev någon valsafari så åkte vi till ett stort shopping centrum och jag passade på att köpa en Peanut Butter Cup, det blev även en frozen yoghurt till. 
Igår besökte vi Sky Zone, vilket är ett inomhus trampolin park. Barnen tyckte det var jätte roligt och så gjorde jag. Efter det åkte vi till sonic för en slush, tog en med smake av grönt äpple, yummie!
Bilder på barnen från innan vi gick till skolan, så söta. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0