Sleepovers

I fredags käkade jag middag med familjen och sedan gjorde jag mig iordning och packade för att åka till Huntington Beach för att gå till en Hookah Bar som vi fick höra är värligt populär. Efteråt så följde jag med Jule hem till henne och på vägen hem så blev det en sväng förbi Mcdonald's för OREO Mcflurry, standard.
 
 
Lördag blev en sova ut dag då vi inte lämnade sägen förs än 10.30. Vi åkte sedan till IHOP för brunch, finns inget bättre ställe att åka till för brunch. Strax efter att vi kom tillbaka så skjutsade Jule hem mig och jag satte mig för att göra färdigt med sista delen av läxan. När jag var klar skickade jag in den och kände mig så "fri". Senare under kvällen kom Sofia och hämtade mig och vi åkte till den billiga bion i Brea och såg Captain Phillips. Efter det följde jag med Sofia hem och sov hos henne.
 
Söndagen blev en slapp dag med au pair möte då vi spelade bowling och käkade lunch. Var hemma runt 2pm och då gick jag ut och la mig i solen och slappa resten av dagen till skuggan började komma. Då gick jag istället in och  la mig i sägen "for a nap". Blev några avsnitt av The Carrie Diaries som jag börja kolla nyligen och sedan var den helgen passerad. 
 
Idag så gick jag till gymmet på morgonen så ikväll käkade jag middag med tjejerna och vp. Har också hunnit med att prata med Elin, var länge sedan jag prata med henne så var kul att ta ikapp lite :D Vi var båda överrens om att det var ett tag sedan vi pratade sist men vi tordde inte att det gått så lång tid som september förra året. Det känns som om det var strax innan jul och nyår som jag pratade med henne.
Känner att tiden går allt för fort, hur ska jag hinna med allt!!!


Kommentarer
Elin

Jaa det var alldeles för längesen vi pratade! :O Kul att läsa om vad du gör där borta på andra sidan Atlanten. Vi får prata snart igen. Nu ska jag ta mig igenom ännu en arbetsdag :D
Kram!
/Elin

2014-02-26 @ 08:02:43
Anonym

Hej!
Jag funderar starkt på att åka som Au Pair,och är lite nyfiken på varför du valde just STS som organisation? :) Några särskilda fördelar/nackdelar som har med just STS att göra som du har märkt av? Och sen undrar jag hur mycket "arbeten, uppgifter, plugg" osv som måste göras utöver att plugga på college? :) var du tvungen att skriva ihop typ en uppsats eller något och sen skicka in det till STS innan du åkte till exempel?
Jättebra blogg förresten!

Svar: Jag valde att åka med STS för efter att ha gått på informationsmöte för STS och Cultural Care så tyckte jag att STS var mycket mer seriösa.
Nackdelen med STS om du inte är säker på om du vill åka är att du måste betala en anmälningsavgiften innan du kan börja med ansökan, det behöver man inte göra med Cultural Care, CC.
Nu efteråt så har jag förstått att STS ( AuPairCare, organisationen i USA) har varit till mer hjälp än vad CC har varit.

Du måste skriva ett personligt brev som värdfamiljen kommer att läsa, svara på X antal frågor om dig själv mm. Göra en intervju, hälsoundersökning. Det är det samma för båda organisationerna tror jag.
När du matchat med en familj så ska man göra ett arbete "pre-departure project". Set var inte det roligaste jag gjort men det är bara att sätta sig och göra det.
Sedan så måste du inse att du ska åka iväg ett år så självklart är det en del pappersarbete.
Hoppas att du får något vettigt svar.
Linnea Winlöf

2014-02-28 @ 21:03:42
Mamma

Nu saknar jag dig jättemycket!!!
Kram kram kram och åter kram

Svar: Saknar sig också, inte många dagar kvar.
Kram
Linnea Winlöf

2014-03-02 @ 21:41:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0